Kontakta oss
Min önskelista
Fri frakt
(vid order över 500kr)
Snabba leveranser
0


Handla hos oss

För att handla hos KöpLeksaker ska du vara 18 år. För att kunna handla mot faktura eller delbetalning behöver du ha ett svenskt personnummer.
Våra priser inkluderar moms på 25% (eller bokmoms på 6%).


Betalning via Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Klarna Checkout visar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit. Påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Detta gäller oavsett vilket betalsätt du väljer.
Ovanstående är en förkortad version av Klarna Checkout köpvillkor. Klicka här för att läsa den fullständiga versionen.

Leveranstider

Om varan finns i lager hos oss skickas den vanligtvis senast vardagen efter du beställt. Sedan tar det 2-5 arbetsdagar för Posten att leverera till utlämningsställe nära dig.
Hur skickas mitt paket?
De flesta försändelser skickas som Posten Varubrev. Du får då paketet direkt hem i brevlådan, alternativt hämta ut det mot avi hos ombud om det är för stort för din brevlåda.
Större och tyngre paket skickas som Posten MyPack. Det innebär att paketet levereras till ett postombud (ICA, Coop eller liknande). Om du lämnat ditt mobilnummer vid beställning kommer du få en sms-avisering när paketet har kommit fram. Om du inte lämnat mobilnummer får du istället en brev-avi.

Fraktkostnader

Fri frakt vid order över 500 kr. Vid order under 500 kr så är frakten 49 kr på hela försändelsen.

Garanti

12 månaders garanti från inköpsdatum.
Tre års garanti för produktionsfel enligt konsumentköplagen.
På tyger, knappar och dragkedjor, batterier samt förbrukningsvaror erhålls 6 månaders garanti.
Det är viktigt att du packar upp och kontrollerar din vara så snart du fått hem den, så att eventuella fabriksfel kan anmälas inom skälig tid.

Garantin är en funktionsgaranti vilket innebär att vi garanterar funktion under angiven tid förutsatt att man följer skötsel- och serviceanvisningar.
Garantin innefattar ej åverkan, felaktigt handhavande, normal förslitning under varans användning, eller annan felorsak ej beroende av fabrikationsfel.

Ångerrätt

Som distanskund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, från den dagen ni mottagit varan. Det du som kund som bekostar returfrakten. Kontakta oss innan du returnerar, så hjälper vi dig att boka returfrakt genom Posten. Returfrakt bokad genom oss kostar 49 - 195 kr, även om vi skickat fraktfritt till dig.

Returfrakt, kostnadsexempel:
Varubrevretur (små lätta paket), 49 SEK
Paket som returneras med MyPack, 95 SEK
Flera kollin, 195 SEK

För vara som återkommer i fullgott skick och i originalförpackning återbetalas hela köpesumman för varan/varorna. Utnyttjar ni ångerrätten men har använt varan i större omfattning än nödvändigt, avgår ett värdeminskningsavdrag på produkten. Återbetalning sker senast 30 dagar efter vi mottagit din retur.
Kostnad för returfrakt gäller så snart din order lämnat oss, även om varan inte hunnit fram till utlämningsstället.
Vi löser inte ut paket returnerade mot postförskott eller efterkrav. Om du betalat varan kommer du få tillbaka pengarna senast 30 dagar efter att varan kommit tillbaka till oss.
Om du handlat i vår butik i Karlstad tillämpar vi sju dagars ångerrätt (pengar åter) och 14 dagars bytesrätt (byte till annan vara till samma pris) mot uppvisande av kvitto. Varan ska vara oanvänd och i originalförpackning.

Undantag från ångerrätt

Varor som specialbeställts, specialtillverkats eller väsentligt ändras efter kundens önskemål omfattas ej av ångerrätten.
Observera att vi alltid tar betalt i förskott för specialbeställda varor.

Återbetalning

Faktura/konto
Vid retur med betalning via Klarna så justeras beloppet på ursprungsfakturan, så snart försändelsen kommit i retur. Du får sedan en uppdaterad faktura via e-post.
Om fakturan hinner förfalla, så kan du själv gå in och förlänga förfallodatumet på fakturan.
Gå in på www.klarna .com/Mina sidor, och fyll i e-post adress eller ocr/fakturanummer.

Vid retur med betalsätt faktura så betalar du följande avgifter:
- Varor du valt att behålla
- Returfrakt
Vid övriga frågor om Klarna konto eller Klarna faktura, vänligen kontakta Klarnas kundservice.

Bankkort/betalkort
Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till ditt konto. Tänk på att pengarna går tillbaka till samma betalkort som användes vid ursprungsordern.
Under december erbjuder vi 30 dagars ångerrätt. Samma villkor som ovan.

Reklamationer

Om din vara skulle gå sönder kontaktar du oss. Det kan vara tryggt att veta att vi har lång erfarenhet av att lösa reklamationer på distans.
Det är viktigt att du kontaktar oss snarast om något går sönder, så att skadan inte förvärras.
Reklamationsärenden skickas till info@kopleksaker.se
För snabbast hantering, se till att få med så mycket information som möjligt som t.ex:
- Ordernummer eller kundnummer
- Varumärke/modell
- Inköpsdatum
- Skäl för reklamation
- Hur och när uppstod defekten
- Bifoga bilder eller kortare filmer vid synliga fel.

Transportskador

Om du upptäcker en skada på ditt paket när du hämtar ut det, ska det anmälas direkt på utlämningsstället. Transportskador täcks ej av varans garanti, utan ersätts av fraktbolaget.

Ej utlösta paket

Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från Posten, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur. Fraktkostnad tur och retur: 395 SEK. Har man fler än 3 outlösta paket så spärras kundnumret för köp hos oss.

Produktinformation

Vi gör vårt bästa för att informationen om varorna ska stämma, men ibland blir det fel. Vi reserverar oss därför mot felskrivningar.
Vi reserverar oss även mot färgåtergivning i produktbilderna, då detta kan skilja sig mellan olika datorer och ljusförhållanden.